راهنمای لپ تاپ استوک

 

تفاوت لپ تاپ آکبند و لپ تاپ استوک چیست؟

به صورت کلی شاید مردم تفاوت اصلی میان این دو مورد را قیمت آن بدانند اما در بعضی موارد حتی ممکن است قیمت یک لپ تاپ استوک از آکبند آن در بازار ایران بالاتر باشد. اما تفاوت اصلی این لپ تاپ ها با لپ تاپ آکبند در کیفیت آن‌ها است.این نوع دستگاها معمولاً سفارش آمریکا و اروپا هستند.


دسته بندی لپ تاپ های استوک

لپ تاپ های استوک را می‌توان با توجه به آیتم‌های متفاوتی دسته‌بندی کرد. می‌توان آن‌ها را بر اساس برند آن‌ها دسته بندی کرد. اما دسته‌بندی کاربردی‌تر برای آن‌ها دسته‌بندی بر اساس کارایی آن‌ها است. مانند لپ تاپ استوک رندرگیری ، لپ تاپ استوک گیمینگ و....

لپ تاپ استوک رندرگیری: مهم‌ترین ویژگی این لپ تاپ ها سی‌پی‌یو قوی و کارت گرافیک مجزای آن‌ها است

لپتاپ های استوک گیمینگ : ین مدل لپتاپ هم به مانند لپتاپ های رندرگیری دارای پردازنده قوی می باشند و هم چنین کارت گرافیک این دسته از لپتاپ ها نیز قوی میباشد اما به نسبت لپ تاپ های رندر گیری ظاهر زیبا تری دارند

لپ تاپ های استوک مهندسی :این مدل لپتاپ ها پردازنده قوی دارند اما انچنان نیاز به گرافیک قوی ندارند

لپ تاپ استوک دانشجویی و دانش‌آموزی: این لپ تاپ ها معمولاً از سخت‌افزارقدرتمندی برخوردار نیستند و حداقل امکانات را دارند تا بتوانند با قیمت کمتر یک حداقل امکانات را فراهم کنند.

چرا امروزه لپ تاپ استوک از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار است؟

 اولین دلیلی که باعث می‌شود لپ‌تاپ استوک مورد استقبال قرار بگیرد این است که این لپتاپ‌ها قیمت کاملا مناسب دارند؛ به عبارتی با توجه به اینکه این دستگاه ها از کارتن خارج شده و باز شده اند و در اغلب موارد بدون کارتن هستند به همین دلیل قیمت بسیار مناسبی دارند و در میان کاربران کاملا محبوب هستند.

نکته دیگری که در محبوبیت لپ تاپ‌های استوک موثر است کیفیت ساخت آن‌ها می‌باشد. بدون شک این لپ تاپ‌ها با لپ تاپ‌های دسته اول از نظر کیفیت هیچ تفاوتی ندارند؛ اما هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفی برای کاربران مقرون به صرفه هستند.

 

کیفیت لپ تاپ‌های استوک چگونه است؟

هنگام خرید لپ تاپ استوک شاید در ذهن شما این سوال ایجاد شود که این لپ تاپ‌ها از نظر کیفیت ساخت در چه حدی قرار دارند؟ اگر بخواهیم این لپ تاپ ها را با نمونه‌های آک آن که در داخل ایران موجود هستند مقایسه کنیم امتیاز و برتری برای لپ تاپ‌های استوک خواهد بود؛ زیرا این لپ‌تاپ‌ها توسط کشورهای اروپایی طراحی و تولید شده اند و در این محصولات استانداردهای بسیار بالایی مورد توجه قرار گرفته است؛ اما بسیاری از لپ‌تاپ‌های آکی که در داخل ایران وجود دارد یا مونتاژ شده یا دستکاری و کپی شده اند؛ به همین دلیل از نظر کیفیت، لپ تاپ‌های استوک کاملا تضمین می‌شوند.